Enkel
Parkering: Ved Lebesby Bygdetun.
Turen følger en oppmerket løype.
Flere muligheter for å følge sti for lengere tur, hvis man ønsker - se kartet.
Lebesbystien er et godt tilrettelagt Turløypesystem som kom i stand som et skoleprosjekt på Lebesby Oppvekstsenter under ledelse av ildsjelen Nils Borge Teigen. Barna har laget kasser med informasjon om plante og dyreliv i området.
Denne perleturen er som nevnt en del av løypenettet Lebesbystien og perleturkasse er plassert på Løkholmneset. Det finnes også en perleturkase i Manskardvika og oppe på Lebesbyvarden. Stien er ikke merket ut til selve Løkholmen, og dit kan man bare komme når det er helt fjære sjø, men det er heller ikke turmålet, Målet er tur etter stien som er godt merket og det er en tur som går på lyngmark og med skog og berg langs med stien, til man er ute ved Løkholmen og ser utover Laksefjorden, så velger man om man går samme løypa tilbake eller tar opp mot Lebesbyvarden og følger veg ned til Lebesby Bygdetun der starten var.
| Navn | Besøk |
|---|---|
| Janne Valle | 7 |
| Irene Bøgeberg | 3 |
| Lena Kristin Amundsen | 2 |
| Mari Sommervik | 2 |
| Thord Karlsen | 1 |
| Randi Myhre Larssen | 1 |
| Gøril Samuelsen | 1 |
| Werner Balmer | 1 |
| Linda Skårvik | 1 |
| Cecilie Johansen | 1 |
| Dato | Antall besøk |
|---|---|
| 24. jun | 2 |
| 23. jun | 1 |
| 20. jun | 1 |
| 19. jun | 1 |
| 18. jun | 1 |
| 16. jun | 1 |
| 14. jun | 1 |
| 09. jun | 1 |
| 31. mai | 3 |
| 26. mai | 4 |