Middels
Det er mulig å parkere før Nordkapp-platået, for å unngå parkeringsavgift. Se etter plass i krysset mot forsvarets radaranlegg.
Dette er en ganske så spesiell Perletur, som går bratt ned fjellsiden etter sikk-sakk-sti, men noe rekkverk/tau. Greit å gå, selv om noen vil oppleve turen som noe "luftig". Unngå å gå hvis det er snø, is og glatt.
Historie:
Hornvika er det tidligere oppstigningsstedet for turister som ønsket å besøke Nordkapp på Magerøya. Før veien til Nordkapp stod ferdig i 1956 måtte alle besøkende skipes i land i Hornviken og derifra ta seg opp en bratt stigning til selve Nordkapplatået.
| Navn | Besøk |
|---|---|
| Anna Langebråten | 1 |
| Hege Trondal | 1 |
| Siren Ravlo Johnsen | 1 |
| Asgeir Aule | 1 |
| Jessica Grankulla | 1 |
| Ailin Eek | 1 |
| Gerdild Karina Helgemo | 1 |
| Steffen Longva | 1 |
| Dato | Antall besøk |
|---|---|
| 09. jun | 1 |
| 04. jun | 1 |
| 03. jun | 2 |
| 02. jun | 1 |
| 30. mai | 1 |
| 27. mai | 1 |
| 23. mai | 2 |