Enkel
Fra Alta sentrum, kjør E6 i retning Hammerfest. Etter omtrent 7 km, sving til høyre inn på Aspebakken. Ta deretter venstre inn på Aspemyra, og følg veien til enden – her finner du en parkeringsplass.
Start turen ved parkeringsplassen ved Olavbakken. Følg gangveien et lite stykke tilbake mot Saga. Etter ca. 50 meter går det en grusvei opp til venstre, mot høydebassenget. Følg denne veien opp til høydebassenget. Fortsett rundt høydebassenget på høyre side, turen videre går langs sti til toppen. Turen er kort, men med noen bratte partier. På toppen er det flott utsikt utover Alta og Altafjorden.
| Navn | Besøk |
|---|---|
| Frank Petter Pettersen | 8 |
| Lone Therese Henriksen | 8 |
| Synnøve Kristoffersen | 7 |
| Helene arnesen Sara | 5 |
| Eilert B. Lyngmo | 4 |
| Mia Andersen-Rydningen | 3 |
| Håvar Nyheim | 3 |
| Elin Opgård | 3 |
| Geir Thomassen | 2 |
| Ingrid Olsen | 2 |
| Dato | Antall besøk |
|---|---|
| 24. jun | 1 |
| 23. jun | 1 |
| 22. jun | 5 |
| 21. jun | 6 |
| 20. jun | 7 |
| 19. jun | 4 |
| 18. jun | 1 |
| 17. jun | 4 |
| 16. jun | 4 |
| 15. jun | 2 |